پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3969
-
الف
+

هشت انیمیشن ایرانی در جشنواره «ویسامبورگ» فرانسه

هشت انیمشن ایرانی در یازدهمین دوره جشنواره فیلم «ویسامبورگ» فرانسه نمایش داده ‌شد .

هشت انیمشن ایرانی از ساخته‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یازدهمین دوره جشنواره فیلم «ویسامبورگ» فرانسه نمایش داده ‌شد.

از این هشت انیمیشن، چهار انیمیشن در بخش مسابقه و چهارتای دیگر در بخش غیرمسابقه‌ای این جشنواره برای علاقه‌مندان هنر نمایش داده شد.

 فیلم‌های «سایه‌ای که نور شد» به کارگردانی نازنین سبحان‌سربندی در بخش مسابقه رسمی و «ماه من، ماه ما» به نویسندگی و کارگردانی محمد ناصری در بخش مسابقه‌ داوران کودک  این رویداد هنری به نمایش درآمد. همچنین، انیمیشن «پدربزرگ» به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی در بخش مسابقه‌ داوران نوجوان و «قلب مترسک» به کارگردانی غلامرضا کزازی در بخش مسابقه‌ رسمی این جشنواره، در کنار ۱۵۰ فیلم کوتاه و بلند نمایش داده شدند.

در بخش غیررقابتی نیز مجموعه «وای یک دوست جدید پیدا کردم» شامل چهار فیلم کوتاه انیمیشنی  کانون با عنوان «قلب مترسک» به کارگردانی غلامرضا کزازی، «ماه مهربان» اثر نازنین سبحان سربندی و «قصه‌های یک خطی (۴ و ۵)» اثر بهزاد فراهت اکران شد. در این جشنواره همچنین ۲ انیمیشن غیرکانونی از همین مجموعه با عنوان «پیریکانتا» به کارگردانی نگاره حلیمی از ایران و «کراوات» محصول کشور بلژیک، برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شد.

گفتنی است مجموعه «وای یک دوست جدید پیدا کردم» در جشنواره بین‌المللی فیلم کن نخستین بار رونمایی شد و اکران آن از ماه سپتامبر در سینماهای کشور فرانسه آغاز شده است.

جشنواره ویسامبورگ از ۲۴ آبان تا ۲ آذر در شهر ویسامبورگ کشور فرانسه برگزار شد.

ب س / س م

نظر شما
ارسال نظر